Slova se tvoří klikáním myší na jednotlivá písmena v zásobníku. Kliknutím na
písmeno ve tvořeném slově se písmeno vrátí zpět do zásobníku. Kliknutím na
tlačítko "Odeslat" (vpravo od vytvořeného slova) se slovo potvrdí - přesune do
seznamu vytvořených slov vlevo nahoře. Kliknutím na tlačítko "Smazat" se celé
slovo zruší a písmena se vrátí do zásobníku písmen. Během hry je možné kdykoliv
kliknutím na plochu hřiště skrýt panely na popředí a prohlédnout si stav kola -
vytvářené cesty. Opětovným kliknutím se panely znovu zobrazí.
Oba hráči hrají současně. Každý z hráčů má 90 vteřin na vytvoření co největšího
počtu podstatných jmen (v 1.pádu jednotného i množného čísla) z 11 písmen v
zásobníku (písmena může v dalších slovech použít opakovaně). Slova, která nejsou
ve slovníku, zešednou a posunou se v seznamu zadaných slov dolů (tím jsou
vyřazena). Po dokončení kola dojde k porovnání seznamů slov obou hráčů a ze
seznamu jsou vyřazena i slova, která vytvořili shodně oba hráči. To znamená, že
v seznamu nakonec zůstanou pouze platná slova ze slovníku vytvořená pouze jedním
hráčem. Tato slova se poté vykreslí do trajektorie o 20 pozicích (písmenech) na
fotbalové hřiště. 20-tá a vyšší pozice znamená gól. Pokud přesáhnou oba hráči v
jednom kole brankovou čáru současně, tak o brance rozhodne větší počet pozic za
brankovou čarou. Dalším důležitým momentem vyhodnocení herního kola je udělení
žlutých a červených karet. Žlutou kartu dostane hráč, jehož nejdelší platné
slovo je kratší než soupeřovo. Červenou kartu dostane hráč v případě, že soupeř
využije všechna písmena ze svého zásobníku. Červená karta znamená v dalším kole
o jedno písmeno v zásobníku méně. Symbolika je zřejmá: písmena v zásobníku
symbolizují hráče a složená podstatná jména přihrávky. Některé přihrávky jsou
chybné, některé zablokuje soupeř a ty úspěšné znamenají posun k soupeřově brance
a nakonec i gól. |